Syafiq Rashid

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Assalamualaikum. Nama sudah tertera diatas. Currently study Medical Assistant at Pusrawi International College of Medical Sciences. InsyaAllah :) ѕтαят ωιтн вιѕмιℓℓαн. єи∂ ωιтн αℓнαм∂υℓιℓℓαн. ραтιєи¢є ωιтн ѕυвнαиαℓℓαн. ρяσмιѕє ωιтн ιиѕуααℓℓαн. уσυя ℓιfє ωιℓℓ вє вℓєѕѕє∂ ву αℓℓαн ѕωт :')

Wednesday 14 November 2012

Kalau Aku Termenung, Mesti Aku Teringat

ASSALAMUALAIKUM


salam diberi dengan penuh kasih sayang. sila lah jawab dengan penuh kasih sayang juga.

hari nie dari pagi sampai petang aku duduk rumah. yes, hari nie sangat boring. betul tak tipu. semua orang keluar pergi jalan hari nie. aku? duduk rumah seharian. mengalahkan anak dara aku hari nie. yelah, tak tahu nak keluar dengan siapa. ada member tak tahu kemana. sampai lah aku terlampau boring dan mengemas folder folder yang ada dalam laptop nie. dan gambar gambar yang disimpan semuanya.

masa tengah mengemas semua tuu. aku ternampak pulak satu gambar tu. aku baca lah ayat yang ada dalam gambar tuu. and yeaah! baru aku ingat yang gambar tu aku print screen malam tadi dari twitter. sebab aku print screen benda tu? sure lah aku suka dengan ayat dia. kalau tak aku abaikan tah kemana.

   
korang baca tweet tuu. betul juga apa yang ejat kata. kadang kadang benda yang dah lepas yang kau ingat tulah banyak buat kau sedih bila orang yang kau rapat jauh dari kau. aku bukan cakap kat orang lain. dekat diri aku sendiri pun berlaku benda yang sama. ye, semua orang aku rasa pernah mengalami benda yang sama. bila duduk sorang pasti akan teringat segala kenangan dengan orang yang rapat dengan kita. dan bertambah pulak kesedihannya tuu bila orang yang kita rapat dah jauh dengan kita.

kehidupan aku pun sama juga. sekarang nie dapat rasakan orang yang rapat dengan aku dah macam jauh daripada aku dah. aku perasan sangat. tapi tak pe. aku ingat satu pesan daripada cikgu bahasa melayu aku dulu. dia kata :

"dulu masa belajar saya sorang sorang . tapi alhamdulillah saya dapat juga capai kejayaan sampai sekarang" 

bukan aku nak kata kita kena duduk sorang. tak. kita kena lah berkawan. cari kawan selagi boleh. kawan mesti dicari. munsuh mesti dijauhi. tapi, kalau orang dah jauhkan diri dari kita, tak payah lah kita nak sedih kan diri. kawan ramai lagi yang nak berkawan dengan kita. aku sendiri baru sedar. mungkin aku boleh berjaya juga macam cikgu aku tuu. kita kena pandai hidup. tak perlu nak mengharapkan daripada orang lain. kita ada hala tuju. just go on. tak payah pandang orang lain. kalau orang tu tak peduli kat kita. jangan sampai orang tu dah berjaya tapi kita masih lagi tiggal dibelakang. disebabkan daripada silap kita sendiri.


wahai kawan. aku sedar sekarang kita dah tak serapat yang dulu. yang jalan sama sama. kemana pun sama sama. kecuali bila mandi dan be***. HAHA` tak pe. aku tak kesah. as long kau bahagia dah lah. aku nie orang yang happy jee *hihi, mesti korang rasa nak rejam aku dengan batu* aku pun bersyukur sangat sebab ada lagi kawan yang baik hati walaupun ada dalam dunia maya jee kenal :) korang yang selalu support aku. thank you very much.

 
 

10 comments:

  1. adat insan bernama manusia..tak pernah lari dari memikirkan kenangan masa lalu...lupakan yang lalu, fokus pada masa depan..ingatan untuk diri sendiri jugak...hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya! betul tuu. kena pandang depan. lupakan yang lepas :')

      Delete
  2. masa lalu banyak memberi pengajaran kadang2 kan?

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum (^_^) datang follow blog ni. Follower yang ke- 499.

    Nanti jikalau ade kelapangan , awak tinggalkan jejak link blog awak di sini ya Exchange link

    nanti saya dapat Blogwalking awak selalu (^_^)

    Hope dapat jadi rakan yang sejati dalam blogger ni ya , kita gunakan peluang ini sebaiknya untuk mengeratkan lagi hubungan antara 2 blogger (^^_)
    Salam perkenalan ; ) sekali lagi dari Fariz Reza .

    From: Fariz Reza [Dot] Com

    ReplyDelete
  4. nice bro. follow me i will follow u back. . http://strawberycinta7pelangi.blogspot.com/

    ReplyDelete

Pot Pet Sini Sikit EH (^_^)