Syafiq Rashid

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Assalamualaikum. Nama sudah tertera diatas. Currently study Medical Assistant at Pusrawi International College of Medical Sciences. InsyaAllah :) ѕтαят ωιтн вιѕмιℓℓαн. єи∂ ωιтн αℓнαм∂υℓιℓℓαн. ραтιєи¢є ωιтн ѕυвнαиαℓℓαн. ρяσмιѕє ωιтн ιиѕуααℓℓαн. уσυя ℓιfє ωιℓℓ вє вℓєѕѕє∂ ву αℓℓαн ѕωт :')

Thursday 12 September 2013

Isi Hati Hamba Mu Yang Keji

Bismillahirahmanirahim 

ALHAMDULILLAHIRABBIL ALAMIN WASSALATU WASSALAMU ALA ASYRAFILANBIYA IWAL MURSALIN WAALA ALIHI WAASHABIHI AJMAIN .


Ya Allah , aku bersyukur atas apa yang Engkau kurniakan kepada ku . segala nikmat yang Engkau berikan kepada ku . Ya Allah , Engkau ampunilah dosa-dosa ku , dosa kedua ibubapa ku , keluarga ku , guru-guru ku dan rakan-rakan ku . Engkau jauhkan lah aku dari azab api neraka , jauhkan lah aku dari seksa kubur . seseungguhnya aku hanya hamba Mu yang lemah Ya Rabbi . yang berada terkontang kanting di bumi Mu mencari keredhaan Mu . apmunilah aku Ya Allah , sesungguhnya aku sudah tersasar dari jalan yang Engkau redhai . menjadi hamba Mu yang tidak pandai untuk menggunakan segala ilmu yang dipelajari . dan juga menghina diri sendiri . menanggung dugaan Mu ini , membuatkan aku menjadi seorang yang baru untuk menggenal diri sendiri . 




Ya Allah , sesungguhnya aku tidak meminta untuk menjadi begini . tidak kah Engkau hadirkan sesuatu yang bahagia selepas ini . andai dugaan ini adalah satu pengajaran kepada aku untuk terus berusaha di bumi Mu ini , andai dugaan Mu ini akan memberikan kebahagian suatu hari nanti , aku tabah dan redha melaluinya Ya Ilahi . sesungguhnya Engkau lah yang maha mengetahui . itu sememangnya pasti .








Ya Allah , Engkau lah yang maha pengasih dan maha penyayang . Engkau lah yang maha mengetahui hati hambamu ini :'( Aku bersyukur kepada Mu kerana Engkau temukan aku dengan mereka Ya Allah . dengan penemuan yang penuh kebahagiaan . atas keredhaan Mu . atas restu Mu kami bertemu dan bersahabat . kerana Mu . tetapi diri ini yang masih lemah untuk belajar dan tidak tahu menghargai sahabat ini . ampuni lah aku Ya Allah . sesungguhnya aku hanyalah hamba Mu yang kerdil dan lemah . hanya mampu memohon petunjuk Mu .








Ya Allah , hati ini begitu sayu dengan ujian Mu ini . sesungguhnya ini amat berat bagi aku untuk menanggungnya . tetapi telah Engkau tetapkan segala ujian yang Engkau beri sesuai dengan kemampuan setiap hamba Mu . tidakkah ini juga mampu untuk aku lalui . akan aku lalui ujian Mu ini walaupun hati ini tetap menangis . menangis dengan mengenangkan kenangan lalu . 

Dan hanya pada Mu aku bermohon Ya Allah , Engkau lindungi lah sahabat-sahabatku , jangan lah Engkau biarkan mereka menangis , mereka tersungkur dibumi Mu ini . jika itu yang mereka akan lalui , aku sanggup menanggungnya , sanggup menangis demi menebus dosa yang telah aku lalui . Aminn Ya Rabb ! (T.T)


















..................................................................................................................................



4 comments:

  1. Allah uji maknanya Dia sayang. Allah sayangkan hang syafiq. keep calm and stay strong bro! nice entri :D

    ReplyDelete
  2. Jangan pernah berputus asa dari rahmat Allah :) -D.O

    ReplyDelete
  3. Jangan pernah berputus asa dari rahmat Allah :)- D.O

    ReplyDelete

Pot Pet Sini Sikit EH (^_^)