Syafiq Rashid

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Assalamualaikum. Nama sudah tertera diatas. Currently study Medical Assistant at Pusrawi International College of Medical Sciences. InsyaAllah :) ѕтαят ωιтн вιѕмιℓℓαн. єи∂ ωιтн αℓнαм∂υℓιℓℓαн. ραтιєи¢є ωιтн ѕυвнαиαℓℓαн. ρяσмιѕє ωιтн ιиѕуααℓℓαн. уσυя ℓιfє ωιℓℓ вє вℓєѕѕє∂ ву αℓℓαн ѕωт :')

Saturday 16 June 2012

Sikap Sesetengah Manusia

ASSALAMUALAIKUM


manusia memang tak sama . banyak sangat perbezaan antara manusia nie . terutama part sikap atau peranggai . masing-masing sangat berbeza kan ? aku pandang diri aku . aku tenung lama-lama . buka minda . muhasabah diri . adakah aku baik ? aku pernah buat jahat ? ouh ya . sudah semestinya aku pernah buat jahat . ehh , ada yang ketawa . kau baik sangat ke ? adakah kau tak pernah buat jahat ? haaa , sememang nya ada yang tak pernah perasan yang diri dia tu sempurna atau pun tidak .

zaman sekarang nie ramai yang anggap diri dia baik sangat . pada awalnya aku dah kata yang aku tidak lah baik mana pun . tapi ini cuma nak kongsi benda yang berlaku depan mata kita sekarang nie . bukan semua manusia ya . sesetenggah je yang tak perasan diri dia . hidup tanpa menilai diri memang sangat tidak berguna . hanya dimata sendiri je yang anggap 'ouh , bahagia nya hidup aku ' . luaran . dalaman ? adakah kau perasan benda tu ? dapat idea yang aku nak sampaikan ?

penat fikir . kenapa sesetengah orang tak boleh terima apa yang orang lain cuba sampaikan dan comment diri dia ? kenapa ?

 *katil bersepah . terpaksa edit gambar macam nie*

kenapa tak boleh terima . kan ke bagus kalau ada orang comment pasal kita . take it as a nasihat . selagi benda tu betul bila difikir dengan akal yang sempurna . macam mana pulak fikir dengan akal yang tak sempurna ?

ada orang , bila dia buat benda baik . fuhhh ~ *flip hair* dia akan condem orang lain dengan pelbagai cara . percaya lah . habis habisan ! then , bila ada orang comment kenapa dia condem orang lain sedangkan orang lain dapat cam satu benda tentang diri dia . dan dia semestinya akan cakap :

'kenapa nak emo sangat ? kau terasa ke ?'

ouh ya . manusia macam nie lah yang tak reti menerima teguran . dia akan berdiri teguh dan berasa dia sentiasa betul . dia tak pernah pandang kesalahan dia . seriously . dia tak akan pandang kesalahan dia .

macam berblog , kalau kau menaip entry dan bila orang comment tak boleh terima , baik tak payah berblog okey . buat kat sidebar ' JANGAN COMMENT ENTRY SAYA ' . ha , baru tak de orang comment . kita berblog nie kena lah terima apa komen orang . amik yang berguna abaikan yang tak betul . okey . 

 

2 comments:

  1. yes u are right..sometimes pandangan orang lain pun ada baiknyer...mungkin boleh ubah kite utk jadi lebih baik...^_^
    http://naz-only-you.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. wow! best pulak baca entri ni. yaa aku pun mengaku aku bukan baik sgt. kadang2 kejam jugak. hehehhee, tapi aku tau setiap orang jauh di lubuk hati dia mesti ada jugak yang BAIK. tak banyak sikit pun jadi laa. hehe. erk ??? nice entry :3

    ReplyDelete

Pot Pet Sini Sikit EH (^_^)