Syafiq Rashid

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Assalamualaikum. Nama sudah tertera diatas. Currently study Medical Assistant at Pusrawi International College of Medical Sciences. InsyaAllah :) ѕтαят ωιтн вιѕмιℓℓαн. єи∂ ωιтн αℓнαм∂υℓιℓℓαн. ραтιєи¢є ωιтн ѕυвнαиαℓℓαн. ρяσмιѕє ωιтн ιиѕуααℓℓαн. уσυя ℓιfє ωιℓℓ вє вℓєѕѕє∂ ву αℓℓαн ѕωт :')

Wednesday 1 February 2012

Kesabaran Umat Islam Semakin Di Uji !!!





Salam tengah hari untuk semua.Firstly aku nak korang jawab dulu salam yang kat atas tu denagan tenang.Tarik nafas!hembus..Tarik lagi!hembuss..Lagi sekali!hembuss..Okay,gud boyy,gud gurll :)

Okay,mulanya cerita aku hari nie.Dah baca tajuk kat atas tuh?Sapa yang tak sempat nak baca sila baca dulu.Actually pagi tadi aku ada baca satu artical yang menceritakan tentang Kesabaran Umat Islam Semakin Diuji.Okay,ceritanya macam nie,semenjak dua menjak tiga menjak nie,banyak sangat cerita yang mengatakan ada orang yang sengaja mencampakkan kepala babi dikawasan masjid.Ha?Kenapa?Tah la,aku pun tak tahu.Yang terbaru ialah dikawasan Masjid Al-Hidayah,Sentul.Astarfirullahalazim...


Ha.Tu lah gambarnya.Okay,sebenarnya bukan nak cerita pasal gambar tu atau ape yang ada dalam gambar tu.Act,nak bagi tahu dekat korang yang kita sebagai umat Islam memang kena banyak bersabar.Kita jangan sesuka hati judge orang sesuka hati.Bukan kita yang bertanggungjawab tetang tu.Orang yang patut je okay.

Kita sebenarnya memang banyak sangat dah diuji.Memang kena banyak bersabar jew lah kan.Yang jadi masalahnya sekarang nie kita belum dengar ada mana-mana pihak yang didakwa atas perbuatan tersebut.

Semoga si dajal ini akan dapat dicekup suatu hari nanti, kesabaran manusia ada hadnya…Yang pasti kesabaran itu semakin diuji! 

Okay,banyakkan bersabar :)

No comments:

Post a Comment

Pot Pet Sini Sikit EH (^_^)