Syafiq Rashid

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Assalamualaikum. Nama sudah tertera diatas. Currently study Medical Assistant at Pusrawi International College of Medical Sciences. InsyaAllah :) ѕтαят ωιтн вιѕмιℓℓαн. єи∂ ωιтн αℓнαм∂υℓιℓℓαн. ραтιєи¢є ωιтн ѕυвнαиαℓℓαн. ρяσмιѕє ωιтн ιиѕуααℓℓαн. уσυя ℓιfє ωιℓℓ вє вℓєѕѕє∂ ву αℓℓαн ѕωт :')

Saturday 4 February 2012

"Wish Us Luck"

Okay , sebelum nak tidur nie , Apit nak join sastu lagi contest . Dia dah jemput , masuk jew lah kan .Tak salah pun :) Sapa2 yang nak masuk tuu meyhh ke sini Hanifah Hidayah yang comeyy nie (^_^) v


Kata-kata semangat daripada bekas candidate SPM 2011 nie :
 1) Jangan mudah putus asa . Secara amnya memang tak boleh dinafikan lagi , memang kita jeless tengok orang lagi pandai dari kita bila kita down dalam exam . Teruskan semangat . Mana tahu rezeki kita bukan di exam biasa tapi rezeki kita time exam yang sebenar.

2) Always . Sentiasa bertanya soalan yang kita tak paham dengan cikgu . Kena selalu buat macam tu . Nak-nak time nak dekat exam . Maksudnya kita ulang balik daripada faham sikit , bila selalu tanya cikgu kita akan bertambah lagi benda yang kita kurang faham tuu . Mesti kena selalu buat .
 3) Berfikiran lurus . Maksudnya berfikiran positive . Tak nak lah fikir yang bukan-bukan . Macam , contohnya lah , kita gagal , jangan lah fikir yang kita akan gagal selama-lamanya . Tak nak macam tuu . Tu contoh je , mintak-mintak lah dijauhkan gagal tuu (^_^).

4) Okay , nie yang paling penting sayang-sayang ku , kawan-kawan ku semua . Kalau kita dah buat apa yang patut , jangan lak kita lupa siapa yang memberi nikmat untuk kita semua . Mintak berlindung daripada Allah yang maha pengsaih dan maha penyayang . bukan macam gambar tuu . Berlindung guna payung . Mintak doa , mintak ammpun , mintak diberikan kejayaan . Jangan lupa jugak mintak restu daripada ibubapa dan restu ilmu daripada guru okayh (^_^)v.

Okaylah , itu je yang Apit dapat share kan selama Apit jadi pelajar sekolah dulu . Apit nie bukan penceramah . Tak pandai nak beceramah . Mungkin satu hari nanti . Apae yang boleh kita share , kita share lah dengan kawan-kawan kita rte ?? kan , kan ?Okaylah , last dari Apit , semoga berjaya dengan ape yang diimpikan , semoga berjaya didunia dan diakhirat juga , Amin (^_^).







                                      "Allah Itu Maha Penggasih Dan Maha Penyayang "

4 comments:

  1. Ya ALLah..

    Apit.. thanx sgt2 ..

    insyaALLAh nifah akn sntiasa ingt nasihat apit..

    doakan kami..

    smoga kita smua b'jaya di dunia dan di akhirat..

    p/s sorry apit..dh cukup 10 t'awl.. hihi.. klu ader ms.. insyaALLAH nifah review blog apit..

    ReplyDelete
  2. time kasih untuk ucapan tu abg syafiq...doakan kejayaan kiteorg ye...dan semoga abg mndpat result yg cemerlang bulan 3 ni...flying colour results... ^^

    ReplyDelete
  3. tak pe , sekurang-kurangnya dapat share something yang berguna sama-sama . terima kasih jugak sebab doa kan result yang cemerlang untuk Apit , Amin (^_^)

    ReplyDelete
  4. http://f4chumel.blogspot.com/2012/01/contest-blog-superb-awesome-by-aliya.html

    jom join contest aliah banyak hadiah menarik

    ReplyDelete

Pot Pet Sini Sikit EH (^_^)